tirsdag 13. oktober 2009

Lørdag

Lørdag dro halve first year på cultural visit til Padova. Da jeg generelt ikke er så observant som jeg burde, fikk jeg ikke med meg hva dette var før påmeldingen var unnagjort og det ikke var flere ledige plasser igjen. Derfor måtte jeg finne på noe annet å gjøre for å få dagen til å gå, og valget endte til slutt opp på Trieste. Jeg dro sammen med Emilio og Mario fra Italia.

Først dro vi til en fin fairtrade-kafè som Natalie hadde anbefalt oss. I tillegg til å være kafè, solgte den fairtrade-produkter og bøker.

Image and video hosting by TinyPic
Her slapper Mario av i en sofa.

Image and video hosting by TinyPic
Mario og Emilio.

Image and video hosting by TinyPic
Slik så det ut der.

Image and video hosting by TinyPic
Etterpå gikk vi litt rundt i diverse små bruktbutikker. Vi fant en som var spesielt fin. Jeg kjøpte meg en fin liten boks, og fikk en gratis tekanne på kjøpe. Jeg var veldig fornøyd med handelen.

Image and video hosting by TinyPic
Så gikk vi for å lete etter en stationary shop (vet ikke helt hva det er på norsk). På veien dit fant vi en karusell. Mario hadde lyst å kjøre karusell men det var for dyrt. Dessuten var han nok litt eldre enn de andre.

Image and video hosting by TinyPic
Midt i Trieste fant vi forresten dette. Det ser ut som om det har vært en arena av en eller annen sort i sine tidligere dager. Midt inni byen, ved siden av butikker og bilveier.

2 kommentarer:

  1. Likte kafeen! Den så koselig ut. Hihi, tekanner er sjarmerende :)

    SvarSlett
  2. Jeg har en Fair Trade - kondom! Jeei! I min samling, som bare består av tre litt spesielle kondomer.... FairTrade, H&M og Arbeiderpartiet!

    SvarSlett